Można powiedzieć, że strona internetowa przypomina trochę miasto. Bez odpowiedniej promocji niewiele osób trafi do miasta (na stronę), a bez dobrze rozplanowanych i przejezdnych dróg (funkcjonalność strony i jej optymalizacja) goście nie będą się czuli dobrze i szybko wyjadą. Trzeba więc zadbać o to, żeby prowadzić i odpowiednio zoptymalizować stronę nie tylko ze względu na wyszukiwarkę Google, ale również ze względu na funkcjonalność dla użytkowników. Tylko dzięki temu zostaną oni na niej dłużej.

Audyty strony przeznaczone są dla osób, które już posiadają strony internetowe i chcą sprawdzić, czy są one przyjazne dla użytkowników (UX) i dla wyszukiwarki Google (audyt SEO). Administratorzy strony, obojętnie jaki jest jej charakter (blog, strona firmowa, e-sklep) chcą, żeby spełniała ona swoją funkcję i realizowała zadane jej cele. Należą do nich:
• cele sprzedażowe,
• cele informacyjne,
• cele kontaktowe.

Jest to tak zwany audyt funkcjonalności, czyli inaczej mówiąc: audyt UX. Strona powinna ułatwić użytkownikom zapoznanie się z konkretnymi informacjami na temat firmy, a także powinna przeprowadzać go przez ofertę firmy i ułatwiać dokonania wyboru i finalizacji zakupu. Oprócz tego powinna poinformować użytkownika o podstawowych danych kontaktowych do firmy, takich jak chociażby numer telefonu, adres czy adres e-mail. Dodatkowo audyt UX sprawdza, czy strona nie wczytuje się za długo i czy łatwo się po niej poruszać.

Jeżeli chodzi o audyty wydajnościowe, sprawdzają one głównie optymalizację strony pod względem pozycjonowania. Pozycjonowanie, czyli SEO, to optymalizacja witryny pod wymogi wyszukiwarki Google. Dzięki temu strona internetowa zostanie lepiej zaindeksowana przez Google, a co za tym idzie – osiągnie wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zwiększają się szanse na to, że więcej użytkowników na nią wejdzie. Im wyższa pozycja w Google, tym większe prawdopodobieństwo, że wzrośnie ilość odwiedzin witryny, ruch, a co za tym idzie – sprzedaż.

Więcej  Wszystko o pracy sezonowej

Audyty strony są potrzebne chociażby po to, żeby sprawdzić, dlaczego witryna osiąga tak niski współczynnik konwersji. Jeżeli sklep internetowy osiąga niską sprzedaż, warto wykonać audyt, który odpowie właścicielom, dlaczego tak się dzieje. W momencie, w którym na przykład strona zbyt wolno się wczytuje lub ikonkę koszyka zakrywa reklama, której nie da się usunąć, strona nie jest przyjazna użytkownikowi. Również zbyt skomplikowany proces zakupu i sprzedaży może być tym czynnikiem, który zmusza użytkowników do przedwczesnego opuszczenia strony.

Z kolei audyt strony pomoże tak zoptymalizować witrynę, żeby Google lepiej ją oceniło. Dzięki temu więcej użytkowników, czyli potencjalnych klientów, będzie miało okazję wejść na tę stronę i zdecydować się na zakup produktu lub usługi.

Warto co jakiś czas wykonywać audyty, ponieważ Google dość regularnie wprowadza różne zmiany, a trendy, jeżeli chodzi o strony WWW, również się zmieniają. Warto unowocześniać swoją witrynę i robić wszystko, żeby była jak najlepsza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *